پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251398
معلوم نيست در بازار چه مي‌گذرد هرکسي هر جور دوست دارد قيمت‌گذاري مي‌کند
تاریخ انتشار : 1401/03/06 14:16:31
نمایش : 721
امام‌جمعه فارسان گفت: قرار دولت بر همين چهار قلم بوده که گران شود معلوم نيست در بازار چه مي‌گذرد هرکسي هر جور دوست دارد قيمت‌گذاري مي‌کند چند فروشگاه را اگر به خاطر تخلف پلمپ کنند بازار درست مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: در آيه 32 سوره حج يک نکته خيلي دقيق و ظريفي که ما امروز مبتلا به هم هستيم گاهي وقت‌ها مي‌گويند که دلت پاک باشد، حالا هر کاري هم مي‌خواهي انجام بده. همين‌که دل‌پاک است کافي است. اين آيه شريفه اين را نمي‌گويد. يکي از نشانه‌هاي تقواي قلب اين است که انسان به شعائر ديني هم عمل بکند، يعني ظاهر خوبي داشته باشد و توجه به آن مباحث ديني داشته باشد. مثلاً چرا نماز جماعت نمي‌روي؟ در خانه حال بهتري دارم. مي‌گويد نه انجام بده. فلان حرکت را چرا انجام نمي‌دهي، کار خير را، مي‌گويد نه ما دلمان پاک است، خدا ان‌شاءالله از ما قبول مي‌کند. اين کافي نيست. پس بايد نماي بيروني انسان هم برگرفته از آن تقواي قلبي‌اش باشد.
 
وي افزود: 11 خرداد مصادف با ۱ ذيقعده اولين روز از دهه کرامت که با ولادت کريمه اهل‌بيت حضرت معصومه سلام‌الله عليها آغاز مي‌شود و به ولادت شمس الشموس، امام رئوف ثامن‌الحجج ختم مي‌شود بر شما مبارک باشد. بين اين خواهر و برادر عاطفه و محبت غيرقابل وصفي برقرار بوده است.
 
وي تصريح کرد: بايد در اين دهه با آشنايي بيشتر و الگو قرار دادن رفتار و سيره اهل‌بيت عليهم‌السلام بخصوص حضرت معصومه و حضرت رضا عليهماالسلام و بهره‌گيري جدي در زندگي فردي و اجتماعي مسير رشد و تعالي اخلاقي و معنوي را طي کنيم. حضرت معصومه تحت تربيت اهل‌بيت به فرد نمونه‌اي تبديل‌شده است که براي افراد جامعه اسلامي بلکه جامعه انساني نمونه و الگو است و همه انسان‌ها مي‌توانند از او نور بگيرند.
 
وي اظهار داشت: دشمنان ما به‌خوبي اين را مي‌دانند و برنامه‌ريزي و اجرا دارند که اگر دختران در جامعه‌اي از مسير خارج شوند، محور تربيت نسل آينده يعني مادر و درنتيجه خانواده را که بستر رشد کمي و کيفي جامعه است را از بين برده‌اند و انحطاط آن جامعه حتمي است اگر دختران آن نابود شوند.
 
وي بيان داشت: مربي اصلي در خانواده مادران هستند که قبلاً دختر خانواده بوده‌اند. تهاجم فرهنگي شديدي که امروز متوجه دختران هست را در ناهنجاري‌هاي اجتماعي کاملاً ًمي شود ديد. تلاش مي‌کنند تا بانوان حضور اجتماعي قوي نداشته باشند و اگر هم دارند مفتضح و يا بي‌خاصيت باشند. دختران و بانوان محترم بايد در اين جنگ نرمي که بر عليه آنان است و قصد دارد تا اباحه گري را رواج داده بنيان خانواده را از بين برده سبک زندگي غربي را جا بي اندازد، هوشيارانه حرکت دشمنان را رصد کرده مقابله کنند.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: لذا توجه به دختران از جهات مختلف بر همه، هم مسئولان و هم‌خانواده‌ها لازم است. نگاهي به توطئه‌هاي رنگارنگي که براي اين گروه ترتيب داده‌اند بي اندازيد و متأسفانه متوليان فرهنگي هم بي‌توجه هستند. اميد داريم در دولت حزب‌اللهي و مجلس انقلابي شاهد برنامه‌هاي دقيق براي بانوان جامعه باشيم. بانوي با کرامت جامعه کريم مي‌سازد. بلندهمت باشيد تا کريم شويد که در روايت دارد از حضرت امير سلام‌الله‌عليه که فرمودند: کرامت نتيجه بلندهمتي است
 
 
امام‌جمعه فارسان به گراني‌هاي اخير اشاره داشت و بيان داشت: مجدداً تأکيد مي‌کنم قرار دولت بر همين چهار قلم بوده که گران شود معلوم نيست در بازارچه مي‌گذرد هرکسي هر جور دوست دارد قيمت‌گذاري مي‌کند چند فروشگاه را اگر به خاطر تخلف پلمپ کنند بازار درست مي‌شود؛ اما امان از بي‌توجهي و موضوع را سر سري گرفتن اين‌همه مردم گلايه مي‌کنند کدام هاپير پلمپ شد؟
 
وي اظهار داشت: يکي هم مسئله نان است که نبايد به بهانه‌هاي مختلف قيمت‌هاي متعدد داشته باشد. در تمام شهرستان هر ناني (سنگک، لواش،…) با يک قيمت و يک وزن به مردم داده شود. تا بشود ارزيابي و محاسبه کرد. همين‌که نان را کنجدي و ساده مي‌کنند، زمينه فساد درست مي‌کند. مقدمه دو قيمتي شدن است بعد آرام‌آرام وزنش کم شود و قدش کم شود و کيفيتش به هم بخورد. بعد سه قيمتي و چهار قيمتي مي‌شود و اجناسي که مي‌بينيد اگر هم قيمت تغيير نکرده قالب آن کوچک‌تر شده خلاصه به يه طريقي کم‌فروشي مي‌کنند
 
حجت‌الاسلام ملک پور در پايان گفت: متوليان امر اگر رسيدگي نمي‌کنند جمع کنند اين بساط بي‌خاصيتشان را و به نظر مي‌رسد دادستان محترم ورود کند و عذر اين‌ها را بخواهد
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html